Γιατί κράτησε την pole ο Ράσελ στην Αυστρία – Πού το “έχασε” ο Αντονέλι

Αρκετά ερωτήματα προκάλεσε η pole position του Τζορτζ Ράσελ στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Αυστρίας, καθώς ο οδηγός της Mercedes βελτίωσε τον χρόνο του παρά την κίτρινη σημαία που είχε προηγηθεί μετά το ατύχημα του Μαξ Φερστάπεν. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Βρετανός σεβάστηκε πλήρως τους κανονισμούς, διατηρώντας την πρώτη θέση στο grid.

Το περιστατικό σημειώθηκε στα τελευταία λεπτά του Q3, όταν ο Φερστάπεν έχασε τον έλεγχο της Red Bull στη στροφή 9 και κατέληξε στις μπαριέρες. Οι κριτές ενεργοποίησαν αμέσως μονή κίτρινη σημαία στην περιοχή.

Όταν ο Ράσελ έφτασε στο συγκεκριμένο σημείο της πίστας, σήκωσε το πόδι από το γκάζι και κατέβασε δύο σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς. Παρότι έχασε χρόνο, ο γύρος του ήταν τόσο δυνατός στους δύο πρώτους τομείς ώστε κατάφερε να βελτιώσει συνολικά την επίδοσή του και να κατακτήσει την pole. “Πήρα μια τεράστια απώλεια χρόνου εκεί. Ήταν μια στροφή όπου μπορούσα να δω αρκετά καλά τι συνέβαινε και αν υπήρχε κίνδυνος”, δήλωσε ο οδηγός της Mercedes μετά το τέλος της διαδικασίας.

Ο ίδιος εξήγησε ότι καθώς επρόκειτο για μονή και όχι διπλή κίτρινη σημαία, αξιολόγησε την κατάσταση κατά την προσέγγιση της στροφής. “Μόλις έστριψα είδα ήδη το πράσινο φως πιο μπροστά. Στην πραγματικότητα νόμιζα ότι το μονοθέσιο είχε συνεχίσει γιατί δεν μπορούσα καν να το δω από το σημείο που βρισκόταν”, ανέφερε.

Το περιστατικό τέθηκε υπό εξέταση από τη διεύθυνση αγώνα επειδή ο Ράσελ κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του παρά την κίτρινη σημαία. Ωστόσο, μετά την ανάλυση των δεδομένων αποφασίστηκε γρήγορα ότι είχε αντιδράσει σωστά, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει περαιτέρω ενέργεια.

Την ίδια στιγμή, ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι εγκατέλειψε εντελώς τον δικό του γύρο επειδή πίστεψε ότι είχε ενεργοποιηθεί διπλή κίτρινη σημαία, κάτι που θα οδηγούσε αυτόματα σε ακύρωση της προσπάθειάς του. Ο Ιταλός παραδέχθηκε αργότερα ότι πιθανότατα παρερμήνευσε τα σήματα στην πίστα. “Νόμιζα ότι είδα διπλή κίτρινη σημαία. Ο ήλιος ήταν απέναντί μου και τελικά εγκατέλειψα εντελώς τον γύρο”.

Το περιστατικό αποτέλεσε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαφοράς εμπειρίας ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Mercedes. Ο Αντονέλι, στην δεύτερη πλήρη σεζόν του στη Formula 1, επέλεξε την ασφαλή λύση εγκαταλείποντας την προσπάθειά του, ενώ ο Ράσελ διαχειρίστηκε την κατάσταση με ψυχραιμία, διατηρώντας ζωντανό τον γύρο του χωρίς να παραβιάσει τους κανονισμούς.

Το άρθρο Γιατί κράτησε την pole ο Ράσελ στην Αυστρία – Πού το “έχασε” ο Αντονέλι εμφανίστηκε πρώτα στο GRAND • PRIX.