
Μηχανοκίνητη πορεία με τη συμμετοχή έντεκα τρακτέρ είναι σε εξέλιξη το απόγευμα της Παρασκευής (26/6) στο Αγρίνιο, στο πλαίσιο κινητοποίησης που οργάνωσε η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων (ΟΑΣ). Tα τρακτέρ διήλθαν μάλιστα έξω απο την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου ενόσω το Σώμα συζητούσε για τα αγροτικά ζητήματα. Η συγκέντρωση ξεκίνησε από τον χώρο των παλαιών σφαγείων, ενώ οι αγρότες κατευθύνθηκαν με τα αγροτικά τους μηχανήματα προς την κεντρική πλατεία της πόλης, στέλνοντας μήνυμα συνέχισης των διεκδικήσεών τους. Σε ανακοίνωσή της, η ΟΑΣ υποστηρίζει ότι τα προβλήματα που οδήγησαν τους αγρότες στις χειμερινές κινητοποιήσεις όχι μόνο παραμένουν άλυτα, αλλά έχουν ενταθεί. Όπως επισημαίνει, το κόστος παραγωγής εξακολουθεί να βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ενώ οι καθυστερήσεις στις πληρωμές και οι περικοπές στις ενισχύσεις επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το εισόδημα των παραγωγών.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην εφαρμογή του συστήματος monitoring στο πλαίσιο της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ), το οποίο, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, οδηγεί σε άδικες περικοπές των επιδοτήσεων.
Παράλληλα, οι αγρότες καταγγέλλουν ότι κυβερνητικές δεσμεύσεις για αποζημιώσεις και οικονομικές ενισχύσεις, μεταξύ άλλων για βαμβάκι, σιτάρι, κτηνοτροφία, ζημιές από τον παγετό και το απούλητο ρύζι, δεν έχουν υλοποιηθεί. Η ΟΑΣ εκφράζει ακόμη τη διαμαρτυρία της για τους αποκλεισμούς περιοχών από προγράμματα ενίσχυσης, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση της μηδικής, ενώ υποστηρίζει ότι εφαρμόζονται αυθαίρετα κριτήρια που δημιουργούν διακρίσεις μεταξύ των παραγωγών.
Στο επίκεντρο των αιτημάτων βρίσκεται και το αρδευτικό πρόβλημα στην περιοχή. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, σε Οινιάδες και χωριά του Δήμου Αγρινίου χιλιάδες στρέμματα καλλιεργειών έχουν μείνει χωρίς νερό εξαιτίας των συχνών βλαβών στο πεπαλαιωμένο αρδευτικό δίκτυο, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την παραγωγή καλαμποκιού, τριφυλλιού και δενδρωδών καλλιεργειών.
Η Ομοσπονδία ζητά, μεταξύ άλλων, την άμεση καταβολή ποσού ύψους 1 δισ. ευρώ ως αναπλήρωση εισοδήματος, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για χρήματα που χάθηκαν τα προηγούμενα χρόνια λόγω του σκανδάλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα, διεκδικεί μείωση του κόστους παραγωγής μέσω αφορολόγητου αγροτικού πετρελαίου και πλαφόν στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, εγγυημένες τιμές για τα αγροτικά προϊόντα που θα καλύπτουν το κόστος παραγωγής, καθώς και την άμεση καταβολή όλων των ενισχύσεων και αποζημιώσεων χωρίς αποκλεισμούς.
Αναφορά γίνεται και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κτηνοτρόφοι λόγω της ευλογιάς και του αφθώδους πυρετού, με την ΟΑΣ να ζητά άμεσα μέτρα προστασίας των εκτροφών και πλήρεις αποζημιώσεις για τις απώλειες. «Με τη μηχανοκίνητη πορεία δηλώνουμε ότι δεν κάνουμε πίσω και διεκδικούμε να μείνουμε στην παραγωγή και στα χωριά μας», καταλήγει η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων.
