
Στο ανώτατο διοικητικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης, το Executive Board της EBU, εξελέγη ομόφωνα ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Γιάννης Παπαδόπουλος.
Το 11μελές αυτό συμβούλιο αποτελεί το απόλυτο κέντρο λήψης αποφάσεων για την ευρωπαϊκή ραδιοτηλεόραση. Δεν διαχειρίζεται απλώς προϋπολογισμούς, αλλά χαράσσει τη στρατηγική και καθορίζει το μέλλον των δημόσιων Μέσων Ενημέρωσης σε 56 χώρες παγκοσμίως (από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, μέχρι τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία).
Για την Ελλάδα, η εκλογή αυτή στο «κλειστό κλαμπ» των ισχυρών της ευρωπαϊκής ραδιοτηλεόρασης δεν είναι ένας ακόμη τυπικός τίτλος. Αποτελεί μια ιστορική θεσμική επιστροφή μετά από δύο δεκαετίες, η οποία ανατρέπει τις παραδοσιακές ισορροπίες των μεγάλων τηλεοπτικών δυνάμεων και αναβαθμίζει γεωπολιτικά τη χώρα μας στον διεθνή τηλεοπτικό χάρτη.

Το ειδικό βάρος αυτής της εκλογής υπογράμμισε και ο Γενικός Διευθυντής της EBU, Νόελ Κάραν, δηλώνοντας:
«Θα ήθελα να συγχαρώ θερμά τον Γιάννη για την εκλογή του. Διαθέτει πλούσια εμπειρία στη δημοσιογραφία και τη διοίκηση, καθώς και βαθιά προσήλωση στον κοινωνικό ρόλο των δημόσιων μέσων. Σε μια εποχή που η αξιόπιστη δημοσιογραφία και η ανθεκτικότητα των μέσων είναι ζητούμενα, η εμπειρία του θα αποτελέσει πολύτιμη προσθήκη στο Board. Ανυπομονώ να συνεργαστούμε για να διασφαλίσουμε ότι τα δημόσια μέσα παραμένουν επίκαιρα και προσβάσιμα για το κοινό σε ολόκληρη την Ευρώπη».
Η ομόφωνη αυτή εκλογή φέρνει την ΕΡΤ στην «πρώτη γραμμή» των διεθνών εξελίξεων σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Σε μια εποχή που η τηλεόραση αλλάζει ραγδαία λόγω της Τεχνητής Νοημοσύνης και της κυριαρχίας των streaming platforms, η Ελλάδα αποκτά ξανά φωνή και ενεργό ρόλο εκεί όπου συνδιαμορφώνεται το μέλλον των παγκόσμιων media.
Το στοίχημα πλέον για τη δημόσια ραδιοτηλεόραση είναι να μετουσιώσει αυτή τη θεσμική επιτυχία σε ουσιαστικό πλεονέκτημα για το ελληνικό τηλεοπτικό προϊόν.
To άρθρο Η ΕΡΤ στο «κλειστό κλαμπ» των ισχυρών – Ομόφωνα στο Executive Board της EBU ο Γιάννης Παπαδόπουλος δημοσιεύτηκε στο NewsIT .
