Williams: Με νέο μονοθέσιο μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα;

Η ιστορική βρετανική ομάδα είναι, δυστυχώς, μία από τις μεγάλες απογοητεύσεις της φετινής σεζόν μέχρι στιγμής. Μπορεί η ομάδα του Τζέιμς Βόουλς να βελτιωθεί μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα;

Οι νέοι κανονισμοί για τη σεζόν του 2026 υποτίθεται ότι θα αποτελούσαν το εναρκτήριο σήμα για την Williams ώστε να διεκδικήσει επιτέλους την κορυφή και να ανακτήσει την παλιά της δόξα.

Ωστόσο οι όποιες ελπίδες έτρεφαν οι πολυάριθμοι φίλοι της, διαψεύστηκαν γρήγορα. Παρά το ότι η Williams ήταν η πρώτη ομάδα που επικεντρώθηκε στο μονοθέσιο του 2026 από πέρσι, τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Το σασί δεν πέρασε τις δοκιμές ασφαλείας της FIA (πέντε φορές!) και οι σχεδιαστές αναγκάστηκαν να το ενισχύσουν επειγόντως με αποτέλεσμα εκείνο να καταστεί υπέρβαρο.

Γρήγορα έγινε σαφές ότι ο ρυθμός του αυτοκινήτου δεν θα ήταν επαρκής για να διεκδικήσει κανείς συνεχώς βαθμούς. Στους πρώτους επτά αγώνες, οι Άλμπον και Σάινθ δεν κατάφεραν να φτάσουν ούτε μία φορά στον τρίτο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών. Το γεγονός ότι τελικά σημείωσαν έντεκα βαθμούς πρωταθλήματος οφειλόταν κυρίως στην ισχυρή απόδοση της αγωνιστικής ομάδας στην πίστα.

Προφανώς το βασικό πρόβλημα της FW48 είναι το βάρος της. Επηρεάζει όλες τις άλλες πτυχές απόδοσης και κυρίως την ρύθμιση της απόστασης του αμαξώματος από το οδόστρωμα. Αλλά ο Σάινθ δήλωσε πρόσφατα ότι αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα. «Ακόμη και χωρίς τα επιπλέον κιλά, το μονοθέσιο μας δεν βρίσκεται εκεί που θα έπρεπε να είναι» αποκάλυψε ο Ισπανός, ο οποίος τις τελευταίες ημέρες αναφέρεται σε σενάρια μεταπήδησης στην Audi.

Υπάρχει ελπίδα για το 2026;

Ενώ ορισμένα άμεσα μέτρα έχουν βοηθήσει στην απώλεια μερικών κιλών, το συνολικό βάρος του μονοθέσιου εξακολουθεί να απέχει αρκετά από την ελάχιστη απαιτούμενη τιμή. Αυτό και μόνο κοστίζει στην FW48 σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Τζέιμς Βόουλς, είναι απαισιόδοξος για για τις πιθανότητες μείωσης του βάρους στην εποχή του ορίου μπάτζετ. «Δεν μπορείς απλώς να ξανακατασκευάσεις τα ίδια εξαρτήματα, μόνο ελαφρύτερα. Πρέπει πάντα να συνδυάζεις τη μείωση του βάρους με μια αναβάθμιση της απόδοσης για να αξίζει τον κόπο» δήλωσε ο Βρετανός.

Ωστόσο ο Βόουλς υπόσχεται ότι μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα πολλά από τα προβλήματα του φετινού μονοθέσιου θα έχουν λυθεί.  «Έχουμε ήδη καταρτίσει ένα καλό σχέδιο ανάπτυξης. Αλλά δεν θα καλύψουμε το έλλειμμα μονομιάς. Θα υπάρξουν κάποια νέα εξαρτήματα στο Σίλβερστοουν, και ίσως κάποια στοιχεία να μην φτάσουν μέχρι το Σπα. Μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, θα φέρουμε ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο στην πίστα» δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας.

Πολλοί φίλοι της ομάδας θα σημειώσουν ότι έχουν ακούσει τις υποσχέσεις αυτές και στο παρελθόν. Μπορεί ο Βόουλς να ζητά υπομονή από τον κόσμο. Ωστόσο και αυτή έχει τα όριά της. Η Williams πρέπει να δείξει εμφανή σημάδια βελτίωσης γρήγορα. Και η επιλογή της πλήρους εγκατάλειψης του φετινού μονοθέσιου για χάρη εκείνου του 2027 δεν είναι και πολύ γοητευτική.

«Βρισκόμαστε μόνο στο ένα τρίτο της σεζόν. Και ακόμα και μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, απομένουν ακόμη εννέα από τους 22 ή 23 αγώνες. Έχουμε λοιπόν χρόνο να διορθώσουμε την κατάστασή μας. Αλλά πρέπει να βιαστούμε τώρα» σημειώνει ο Βόουλς. Ίσως οι νέες προσθήκες στελεχών να βοηθήσουν το έργο του επικεφαλής της Williams. Ένα πράγμα είναι, όμως, βέβαιο. Χωρίς εμφανή βελτίωση το μεγαλύτερο μέρος της πίεσης που θα ασκηθεί στην ομάδα θα αφορά στον ίδιο τον Βόουλς.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡA
Ferrari: Το πακέτο της Βαρκελώνης και οι αναβαθμίσεις κινητήρα
Mercedes: Θέμα χρόνου οι ποινές θέσεων εκκίνησης
Red Bull: Οι αναβαθμίσεις για τον εντός έδρας αγώνα