Η Ελλάδα θα στείλει αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό- Η συνάντησή του με τον Μητσοτάκη

Ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης του Αδριανού Γολέμη ως αστροναύτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος, εξετάστηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης, υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, που πραγματοποιήθηκε χθες, Πέμπτη, στο Μέγαρο Μαξίμου. Η εκτόξευση αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος με ορίζοντα το 2035. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν για την ελληνική επιστημονική κοινότητα από την πρώτη εκπροσώπηση της χώρας μας στο πλήρωμα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια. Παράλληλα, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεχθούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για νέες εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα, ενώ θα ενισχυθούν οι δυνατότητες ανάπτυξης συνεργασιών με διεθνείς εταίρους. Πέρα από την ενίσχυση της ελληνικής έρευνας και την προβολή των ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν τους νέους να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η υλοποίηση διαγωνισμών STEM και η δυνατότητα αποστολής ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.