Τι ισχύει με τις δανειακές υποχρεώσεις του Δήμου Αγρινίου- Η συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο

Σειρά ερωτημάτων για την οικονομική κατάσταση και τις δανειακές υποχρεώσεις του Δήμου Αγρινίου κατέθεσε ο Παναγιώτης Μυζήθρας, Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης «Αγρίνιο Ανοιχτό και Πράσινο», κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης λογοδοσίας του δημοτικού συμβουλίου. Ο κ. Μυζήθρας ζήτησε επίσημα στοιχεία για το τρέχον ανεξόφλητο υπόλοιπο των δανείων, το ύψος των τόκων και χρεολυσίων που καταβλήθηκαν το 2025, καθώς και για την ετήσια επιβάρυνση του δημοτικού προϋπολογισμού μέχρι την τελική αποπληρωμή τους. Παράλληλα, έθεσε το ερώτημα αν έχει αποδειχθεί στην πράξη η οικονομική εξοικονόμηση από την αντικατάσταση του δημοτικού φωτισμού με λαμπτήρες LED (πέρα από το ποιες πηγές καλύπτουν τη δόση του δανείου), ζήτησε να μάθει το ποσοστό της δανειακής επιβάρυνσης σε σχέση με τα έσοδα του Δήμου και, τέλος, αν υφίσταται σχεδιασμός για τη λήψη νέων δανείων. Από μεριάς του ο αναπληρωτής Δημάρχου, Βασίλης Φωτάκης απάντησε για τα ερωτήματα που τέθηκαν: «Δεν υπάρχει κάτι που να δημιουργεί σκιές για τις δανειακές υποχρεώσεις του Δήμου. Δεν προκύπτουν στο σύνολο από την δημοτική αρχή, ορισμένες έρχονται διαχρονικά. Το 2014 έγινε αναχρηματοδότηση σε αρκετά από αυτά, το τελευταίο πάρθηκε για αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό σκοπό, ομόφωνα αποφάσισε το συμβούλιο για αντικατάσταση με LED του δημοτικού φωτισμού. Τα υπολειπόμενα χρήματα είναι περίπου 20 εκ. ευρώ και ένα μέσο ετήσιο τοκοχρεολύσιο για όλα αυτά στα 2,5 εκ. ευρώ. Πιστεύω με αυτό να απαντώ στο σύνολο των ζητημάτων. Από εκεί και πέρα υπάρχουν άλλες δανειακές υποχρεώσεις που προκύπτουν από χρηματοδότηση έργων, μέχρι να αρχίσει η ροή τους, μέσω του Παρακαταθηκών και Δανείων περνάει μία υποχρέωση που στη λήξη του λογαριασμού επιστρέφουν στο Δήμο. Δεν έχουμε θέμα μέχρι στιγμής στις πληρωμές και καταβολές, προφανώς όμως με τις συνολικές δαπάνες υπάρχει οικονομική στενότητα, δεδομένων των ελλείψεων πόρων διαχρονικά και όπως αναλύθηκαν και νωρίτερα, στο προηγούμενο θέμα του συμβουλίου. Η αντικατάσταση του φωτισμού έχει ολοκληρωθεί. Μετρήσιμο οικονομικό αποτέλεσμα για εξοικονόμηση θα έχουμε από Σεπτέμβριο. Σίγουρα υπάρχει κέρδος μόνο από τις συντηρήσεις και στα υλικά που απαιτούνταν προ τις αλλαγής. Είναι περίπου 200 χιλιάρικα στο σύνολο, που μετακυλύονται στις επεκτάσεις του ηλεκτροφωτισμού. Σε ότι αφορά νέο δανεισμό, πιθανό να υπάρξει αλλά δεν μπορούμε να μιλάμε γενικά. Θα πρέπει να δούμε το πλαίσιο, το ύψος της χρηματοδότησης και σε κάθε περίπτωση να υπάρξει συμψηφισμός με τα κέρδη. Τα πρόσημά μας είναι κοινωνικά δεν είμαστε Α.Ε.».